Boys And Girls

Friday 13 April 2012

Apa Cerita?

Assalamualaikum semua.

Hai blog, hai pembaca blog, hai followers yang ada enam orang, hai dunia. Hai semuanya sekali. Hahahaha. Poyo tak habis habis. Kan? Alaa.. jangan la raba. Aku gurau je. Tihtihtihtih~ raba?!! What the fish..? Mesti ada yang kata aku kegatalan. Bukan gatal macam gatal hidung and mata yang aku selalu dapat lepas makan udang plus sotong. Bukan juga miang terkena buluh betung atau buluh lemang. Sebenarnya, masa aku dekat tingkatan empat, aku selalu bukak KAMUS DEWAN. Kamus yang besar. Kamus Bahasa Melayu yang menerangkan maksud perkataan yang kita guna pakai. And RABA means MARAH. Okey? Bukan tangan menjalar. Terkejut, kan? Tapi tak tau la kalau dah tak bawak maksud yang sama lagi. And satu lagi, janda. Janda means lelaki yang dah takde wife. Korang pernah tengok Do Re Mi, kan? Lakonan Allahyarham P. Ramlee. And, dalam cerita tu, they told each other that they are janda. It's not wrong at all! :D Ahaaa... Ehemm~


Jamie Oliver? ^^


Dah lama kan, si puteri ni hilang? Hahaha. Burppp~ saje je hilang. Nak bagi orang rindu dekat aku. Rindu tak? Rindu tak? Tak tau? Okey, okey. Stay statik. Tegakkan kepala. Then angkatkan dagu ke atas. Turunkan dagu. Buat laju laju. Stop. Thanks sebab rindu aku! Awkwkwkwkw~~ Aku sebenarnya takde benda nak cerita. Akak aku takde kat rumah. Dia ke Sarawak. Office punya hal. Best la! Esok baru dia balik. Doakan dia selamat sampai kat rumah. Amin..


So, nak dijadikan cerita, kaki aku dah dua hari sakit. Tegang urat, otot. Sebab aku temankan kakak aku pergi beli barang nak pergi sana. Seharian. Repeat after me. Seharian. Sakit wooo! Tapi, tak membataskan hidup aku. Aku boleh lagi berenang atas tilam, bangun dan melakukan perkara yang patut seorang manusia lakukan. Hahaha. Apa apa pun, alhamdulillah. Sebab aku masih hidup. 


Apa lagi, ya? Oh! Tadi disebabkan kelaparan yang amat sangat, hujan, aku pun masak la ramyun. Ramyun.. alaaa.. orang Korea kata Ramyun, orang Jepun kata ramen. Kita kata? Mi segera. Aku ikut la cara orang Korea buat kononnya. Sama je sebenarnya, just tambahkan daun bawang je pun. Spring onion sebenarnya. Seriously aku tak pernah buat. Kalau letak ayam, udang tu aku selalu la buat. Patut la diorang suka letak green onion, sedap rupanya. hahahaa. Memang. Memang aku tak pernah makan! Tu yang entah apa apa sampai nak letak dekat blog. Nikmat, nikmat. Ahahahaha~


Girls' Generation's Samyang Ramyun CF. Dulu dulu~ ^^


Disebabkan aku cakap pasal makanan, aku ni suka tengok rancangan yang masak masak ni. Aku suka tengok The Martha Stewart Show, 5 Ingredients Fix, 5 Rencah 5 Rasa, shows masakan Chef Wan and so on. Kalau kahwin dengan aku, jangan complain gemok. Perasan. kahkahkahkah~. Gurau, gurau!! Aku ingat lagi, dulu aku selalu tengok cerita sorang chef ni. Terror weh dia masak. Sekejap and simple. Masa tu aku tingkatan 3 kot. Baru baru ni, time aku tengah tengok satu rancangan tu, aku teringat la kat chef tu. Ya Allah, time time camni la nak lupa. Jenuh aku perah otak. Search. Lepas berkali kali cuba, aku ternampak nama Jamie Oliver. Klik. Jyeahhhh!! Betul la Dol. Memang dia. Hahaha. So, aku nak try la lepas ni. Aku suka dia! hahahah! Nanti, silalah Google pasal dia. Malas nak share. Apa aku nak cakap, aku suka cara dia! Weehoo! Tu haaa.. salah satu rancangan dia. Jamie's at Home. Buah and sayur semua dari kebun dia sendiri. Jeles aku!! Hmmphhh~


Oh, oh, oh~~ Lalalala~~ Eating spicy fried squid? Yummy!


By the way, aku tengah tengok The Greatest Love dekat 8TV. Tak sangka best. Haha. Aku sukaaaaaa! Awww!! Sweet, sweet. Macam gula gula kapas. Aummm!! Nak Cha Seung Won! hahaha. ^^ Oppss.. Oh! Aku suka OST cerita ni. One of them, Thump Thump ( Dugeun Dugeun ) by Sunny Hill! Awesomeeeeee!! *Getarkan sikit bila sebut someeeee tu. Hahaha. :P Pi dengar, cepatttttttt!! 




So, itu jela. Take care semua! Assalamualaikum. Lotsa love. Thanks for reading. And, doakan aku dapat terbitkan novel aku. Amin.. hehehehe. Thanks semua. <3 Satu lagi, photos are from Google.

No comments: