Boys And Girls

Tuesday 3 April 2012

My Childhood Heroes

Assalamualaikum!


Hai semua! Apa khabar? Sihat? Aku sihat, alhamdulillah. Kesejukan. Maklum la, hujan turun almost setiap hari. Tapi best jugak. Kalau tidur, sejuk jeeeee.. hehehe. Aku suka hujan, aku suka bau hujan. Air hujan sejuk. Aku rasa macam seronok je bila aku tadah tangan main dengan air hujan. Hahaha. Dah, dah.


Cuba fokus pada tajuk dekat atas ni. Teehee.. hero zaman kanak kanak aku? Hahahahaha.. nak tau? POWER RANGERS! Perempuan suka Power Rangers? Yup! Aku suka Power Rangers. Hahahahaha.


Latest. Power Rangers Samurai. I'll find you guys! Hahahahaha. Nak tengokkkkk! Tengah siar kat TV2 kot. Tihtihtihtih.. not sure either.


Aku ni lahir awal tahun 1990an, so memang tak pelik la kalau aku sukakan cerita cerita tu semua since Power Rangers pun mula keluar dekat TV masa tahun 1990an. Tahun 1993 sampai 1995, Mighty Morphin Power Rangers. Aku tak tengok yang ni. Hahaha. Kalau aku tengok pun, bukan paham. Masa tu aku kecik lagi. Entah entah tengok, tapi lupa. Hahahahaha.. so, yang first sekali aku tengok, Power Rangers Turbo. Fuiyooo! Power la masa tu. Ada robot robot. Masa tu, tahun 1997. Sebelum tu, ada Power Rangers Zeo, tahun 1996. Then, canggih sikit, ada Power Rangers In Space ( 1998 ), Power Rangers Lost Galaxy ( 1999 ), Power Rangers Lightspeed Rescue ( 2000 ), Power Rangers Time Force ( 2001 ), Power Rangers Wild Force ( 2002 ), Power Rangers Ninja Storm ( 2003 ), Power Rangers Dino Thunder ( 2004 ), Power Rangers S.P.D. ( 2005 ), Power Rangers Mystic Force ( 2006 ), Power Rangers Operation Overdrive ( 2007 ), Power Rangers Jungle Fury ( 2008 ), Power Rangers RPM ( 2009 ) and Power Rangers Samurai ( 2011 ).


Kalau korang perasan, cerita ni kelua ikut tahun? So, dalam banyak banyak ni, aku dah tengok Power Rangers Turbo, In Space, Lost Galaxy, Lightspeed Rescue, Time Force, Wild Force and Ninja Storm. Tapi tak habis pun tengok Ninja Storm. Tapi, semua ni ditayangkan dekat TV2. Pukul lima or lima setengah petang. Aku tak pernah missed pun tengok siri ni. Yang lain tu aku tak tengok sebab aku dah masuk sekolah  menengah, dok asrama. So, tak dapek la nak nengoknyeeeeeeeeeeeeeee.. ;(

Lightspeed, Rescue! :P


Power Rangers, Time Force!


Power Ranges Mystic Force. Macam best! Nak cari la nanti. ^^ Kostum pun macam cantik.


Dalam banyak banyak siri ni, aku paling suka Lightspeed Rescue, In Space and of course la Wild Force. Hahahahaha. Aku suka jugak yang lain. Tapi, those three stood up more la pada aku. Aku paling suka red rangers. Lightspeed Rescue - Wesley, In Space - Andros and  Wild Force - Cole. Awwww!! Mak suka, mak suka! Kahkahkahkah.. aku paling suka tengok muka Andros. Stylo je masa tu. Handsome. Then, Wesley. Best. Hahahaha. Cole pun handsome jugak. Tapi aku paling suka kostum Wild Force! Hahaha. Comel sangat. In the same time, nampak smart and fierce. Serius aku suka. Lepas lepas tu makin canggih la kostum diorang, Samurai, Jungle Fury semua tu. Tapi, bagi aku, Wild Force jugak smart. Power Rangers pink jadi putih, tapi ada la line line pink dekat kostum tu. Aaaaa! Comel!



Dua gambar ni mesti la Wild Force. Nampak tak *apa tu? Helmets? Masks?* tu? dekat bahagian kepala diorang. Buung, jerung, singa, etc. Cantik! Aku suka tengok kostum diorangggggg! Siap ada line lagi. Hehehe.

Yang ni pun Wild Force. Cuba tengok depan ni, si Cole, Wild Force's red ranger. Masa ni diorang yang dari siri siri lepas tolong Cole kalahkan raksasa. Lupa laaaa.. hahaha. Tapi episod ni la yang paling cool aku rasa. Hehehehehehe ^^

This one.. Power Ranges In Space. Ada kotak kotak kat dada. Teehee..


Entah la. Aku memang in love dengan Power Rangers. Yang baru baru ni tak tengok la since aku dah besar. Bila tengok, feeling dah tak sama. Takes time untuk aku rasa perasaan yang dulu tu. Now, aku lebih cenderung tengok Korean dramas, love stories konon nye and so on. Mana kartun or cerita cerita camtu? Tak ada. Oh, rindunya. Rupanya, about ten years has been passed. I'm thinking that I'm old, but not. And I'll try to watch this kind of TV series again. Aku tau, mesti ramai yang tengok Power Rangers, kan? Kehkehkehkehkeh~~


Eh, aku sakit gigi la. Nak tidur. Photos are from Google. Okeylahhhhhhh~ selamat malam semua. Assalamualaikum. <3<3<3

And this my hero, for now. Hehehehhee.. love you Kim Jae Joong!! <3

No comments: