Boys And Girls

Wednesday 13 February 2013

Entry 3 In 1

Assalamualaikum.


Hai si cantik dan si kacak sekalian! Good morning! Aloha kakahiaka! Maksudnya selamat pagi dalam bahasa Hawaii. Comel, kan? Terbayang terus muka Stitch. HAHA. Aww aww! Over betul aku ni! HAHA. Look up! Entry 3 in 1. Maksudnya? Tiga cerita dalam satu entry. Summary untuk past days. Haaa.. giteww.. pemalas kemain. HAHA.


Dah, dah. Tak payah nak merepek sangat, kata diri aku kepadaku. Kahkahkahkah.. Moh la kita teghuih ke ceghite sebenornya. Nak translate tak? Teehee.. well, aku ni orang Perak. Tengah tengah between Bota and Kuala Kangsar. Tau tak Manong? Orang Perak tak tau Manong memang nak kena luku. Haaa.. keluar dah bahasa ibunda. Haha. Alaa.. Manong yang baru masuk Buletin 130 Ahad lepas tu la. Pasal Kampung Guar punya hutan dah botak tu! Eh.. apasal aku melalut ke Guor ni? Guor tu orang Manong pronounced Guar. Tau? Teehee.. So, loghat Perak aku tengah tengah la. Tak pekat pun. Just bila on call dengan clicks aku masa sekolah dulu, keluar la loghat aku tu. Arwah Abah kesayang aku kan orang Selangor. So, banyak perkataan orang Perak aku belum master lagi. Kena belajor!


So, jom mula dengan first story!

i) "Kau Bila Lagi?"
Haaa.. ini la dianyaa.. korang tau kan, aku ni single pringles macam Mister Potato. No lovey dovey thingy dengan boyfriend macam kawan kawan sebaya aku. Of course aku nak bercinta! Aku nak jumpa dengan lelaki! Aku nak ada someone yang boleh dengar aku membebel even though aku tak kuat membebel. HAHA. And someone yang aku boleh percaya. And I believe masa tu dah sampai. Kann?

Hidup ni kena berani, itu apa orang kata. Betul. Tapi sekarang ni aku tak rasa aku seberani dulu. Aku percaya ramai lagi lelaki yang baik, dari segi luar and dalam. Aku perempuan, aku nakkan pembimbing. Yang boleh jaga aku. Aku agak orang boleh dapat agak aku as someone yang gila gila dari cara aku menulis. But yes, apa pun I'm still a girl, a lady and also a woman. If lelaki tu tak boleh nak lead aku untuk tak buat benda bukan bukan before kawen, macam mana kalau lepas kawen? Apa tugas sorang lelaki dekat muka bumi ni? Tell me.

 
Can I get this as my wedding ring? HAHA :') Lovely!

Yes, banyak lagi kekurangan aku as a human. Sebab tu aku cakap aku perlukan pembimbing. Apa tu orang cakap.. err.. berubah untuk jadi yang lebih baik. These days, besties aku dah bertunang, nak kahwin, to have their first child soon, already ada anak and so on. And they keep on asking, "KAU BILA LAGI?" I don't know when will the time comes. Because I'm afraid. Too afraid to be in a relationship once again. Why? Doesn't 'afraid' is the answer?






ii) STOP LIVING IN THIS FANTASY WORLD
Aku rasa, yang ni resolution aku. Aku bukannya nak ikut kawan kawan. Tengok diorang kawen, aku pun nak kawen. Do you know how long aku dah pikir? HAHA. Cuba tengok entry aku dari mula mula aku start berblogging. Dari dulu lagi aku dah cakap. Even before kawan kawan aku belum terfikir untuk ada family. But, pilih husband bukan macam pilih sayur dekat pasar. Even pilih sayur pun kena betul betul, right?

Sedia? Yes, I am. Tapi aku taktau sejauh mana aku dah sedia. Just, aku yakin yang aku dah sedia. Sebab itu pentingnya seorang lelaki yang boleh terima apa adanya kita. Hidup ni tak macam kisah kisah dalam novel. Tak semestinya kisah kita akan end up macam dalam novel tu. Right? Allah knows the best for us. So, if one day aku dah jumpa someone, tapi ditakdirkan kitorang takde jodoh, aku berserah pada Allah SWT.

And for this, I've made a resolution. I should stop living in this fantasy world. Waiting for a prince charming to come even though I knew my prince might be stuck on a tree. So, I have to look for him. May Allah SWT makes everything at ease. Kalau sampai bila bila aku dok berangan je, takde usaha, takkan jadi kenyataan punya impian aku tu! HAHA. So, insyaAllah. Aku akan cuba.


 

iii) "Kau Ingat Kau Cantik?"
Ni memang entry mendatangkan marah. Mengundang. HAHA. Jadi last Saturday. Masa tu aku kat CM. Nak balik, sekali ada orang hon hon kereta. Oh God! Aku dah betul betul tepi. Dengan matahari yang panas teriknya. Dia hon hon. Aku sakit hati la. Muka straight aku memang jenis yang mintak penampar, bak kata kawan aku. So, aku toleh la belakang. Aku tengok dia tengah sengih macam kerang busuk. Korang tau tak sakitnya hati aku ni macam mana? Aku jeling dia, then dia terus tak senyum. Lalu sebelah aku,

"kau ingat kau cantik?"

LOLOLOLOL! Seriously aku tak heran. Yang aku bengang tu, level aku dengan dia sama je. Haha. Dia ingat dia handsome la. Tak sempat aku nak balas, dia dah lepas. Geram gila! Rude! Pesanan untuk dia, "kau dengan aku, sama level je. Tak payah nak sakit hati if orang tak layan kau." HAHA. Hambikkk! Geram aku!


 

I miss 'this' GD s much! It has been years since I last saw this hairstyle and clothes :') 

So, itu aku punya entry 3 in 1. Jangan ingat Milo, Nestum je yang ada three in one. HAHA. Stories pun ada jugak! So, have a blessed Wednesday everyone. No matter how angry you are right now, just stay classy. HAHA! And remember, jangan lupa. Esok Valentine's Day. No need to sambut, wahai umat Islam sekalian! Semoga kita semua dirahmati. InsyaAllah. Assalamualaikum again :)


Nota kaki beruang - Got all the photos from Google. Oh, yes. I thought that someone is getting married, so I felt like ;( But alhamdulillah, tu semua misunderstanding. Anyway, just be happy. No matter who you'll end up with, I'll pray for ya. 

No comments: