Boys And Girls

Thursday 7 February 2013

SIRI ADA APA - Dengan Cinta?

Assalamualaikum.


Hai you all! Hari ni aku nak sambung dengan Siri Ada Apa. Kali ni, Ada Apa Dengan Cinta. Aku rasa kita semua tahu apa tu 'cinta'. Cinta pada Allah SWT, cinta pada Rasulullah, ibu, ayah, adik beradik, family, kawan kawan, bangsa, negara dan yang sewaktu dengannya. Aku biasa cakap, "sayang tu universal". Maksudnya, bila aku kata aku sayang dekat someone, maybe maksud aku..

(i) Sayang sebagai abang/adik
(ii) As a friend.

Kalau nak cakap aku sayang kucing, of course la. Hihik. Okay, aku tahu apa tu sayang. Cinta? To be honest, aku taktau apa tu cinta. Does 'cinta' yang buat someone tu sad to death bila broke up dengan orang yang dia sayang? Does that 'cinta' makes your tiring day becomes a happiest one? Does the 'cinta' can leads you to a happy life? Entah. Aku tak tahu. Sebab aku tak faham apa tu cinta. To be honest, aku pernah ucapkan cinta pada Allah SWT and Rasulullah. Hamba Allah yang lain? Tak ada.


Aku tak nak bercakap maksud cinta tu apa since aku pun still muda and banyak benda yang aku kena belajar. Soalnya, mudah sangat ke korang nak lafazkan? HAHA. I mean.. haha.. entah la. Taip ni pun aku dah rasa geli geleman. Kahkahkahkah. Sebab aku selalu nampak youngsters selalu cakap, 'saya cinta awak'. Bila dah broke up, ada pengganti dalam tempoh seminggu dua. And terus cakap benda yang sama. Sorry kalau offensive sangat. Sorry banyak banyak. Ini random. Aku pun muda jugak. HAHA. If ada salah silap dalam entry aku ni, harap dimaafkan. :')



From Google ^^


Okay, sorry. Cakap pasal aku laa. Aku tak berani nak cakap 'I cinta you'. Paling kuat pun, I love you. HAHA. Sebab aku rasa 'cinta' kuat sangat. Terlalu besar. Gigantic even though you just needed lima huruf untuk eja 'cinta'. Aku pun tak tau bila ayat 'cinta' tu akan keluar dari mulut aku. Semoga ayat ni keluar untuk si dia yang berhak je. Aamin.. may he'll be the first and the last. Yang lahir dari hati aku ni. Haha.


Since cinta tu sangat besar maknanya, jangan senang sangat nak sebut. Bahaya. Okay? HAHA. Sayang pun dah okay. But if you really 'cinta' that and you really meant it, tak apa. Just say it. But if you don't really meant it, jangan cakap! Jangan menipu. Tak baik. Tak baik untuk dia dan diri sendiri. Okay? Good! :)


Kalau nak cakap cinta ini boleh? HAHA. Serious nakkk! Credits : Christian Louboutin's FB
Always loving Loubis! Nicest ever! I'll own their shoes, heels and pouch someday! :)


Okay laa. May we'll meet again. Aku nak siapkan novel aku. Cinta? HAHA. As someone yang tak faham apa tu cinta, nak buat love story? HAHA. Wish me luck! But the way aku tengah dengar lagu TOP by Shinhwa. Sedap suara Kim Dong Wan ni. Love ya Oppa! Err.. xD

No comments: