Boys And Girls

Monday 18 February 2013

Ultimate Rambling ^^

Assalamualaikum, good morning everyone!


Today, I'm going to talk pasal hal sekeliling kita. I ni taknak la tuding jari dekat orang, cakap itu ini, you olls. Lebih baik I cerita pasal diri I. Haa.. tak gitu? If ada persamaan dalam cerita kita, tak sengaja la tu. Hidup I ni memang penuh liku liku yang mendewasakan I yang tak berapa matang ni, you olls. HAHAHAMBIKKK! Ber-I-U pulek, ken? Sorry for my un appropriate behavior. Hiks.



Bila kita cakap pasal hal sekeliling, mesti banyak benda kita nak cakap, right? So, aku ambil situasi yang terjadi dekat aku jela. Takkan aku nak cerita pasal Abang Anuar aku baru buat konsert and aku tak dapat datang pulak, kan? Ataupun pasal esok kakak aku kerja. Ye dakkk? So, baik la aku cerita pasal aku. Okay, let's begin! (If there's something wrong with this entry, I'm apologizing from the deepest place in my heart)


First sekali, no matter siapa pun orang yang tengah bercakap dengan kita, haruslah hormat orang tu. No matter how young they are, no matter how pretty/handsome you are and no matter how poor they are. Sometimes, orang buat kesusahan orang lain as a joke. Do you think itu semua kelakar? Tak. Langsung tak. Contoh,

A - Bapak kau masa muda muda dulu kerja apa?
B - Bapak aku? Askar.
A - Askar? *gelak sakan*
B - Kenapa kau gelak?
A - Pangkat apa? *terus gelak*

And since that day, setiap hari jadikan joke. Bapak dia askar, bapak dia askar. So, the kid is going to proof it. My dad is one of the penjaga keamanan negara. Should I show you the proof? Lain entry la aku upload gambar proof tu. HAHA. Dah pagi buta, nak cari pulak sijil and surat pengesahan tu. Right? Haha. And they're making fun of me sebab aku anak orang susah. What's with orang susah? Can't they feel happy just like you? But aku sedar, sesusah susah aku, ada lagi yang susah. So, bila tengok orang yang sedang hidup macam aku dulu dulu, aku rasa kesian sangat. Sekarang pun takde la senang. Just bila dah besar ni, dah boleh cari cara untuk dapatkan duit.


Next, korang tau tak apa aku repekkan dalam last entry? Aku cakap pasal kau bila lagi? Pasal kawen kawen tu la. Aku memang nak kawen, but jodoh tu belum sampai gamaknya. Tapi apa yang tak sedapnya, someone tanya aku, "kau ni bila nak kawen?" Okay, okay. Jawapan aku, "memang la nak kawen, tapi belum ada calon". Tak habis habis tanya, bila nak kawen, boyfriend aku siapa. Sebenarnya, orang yang tanya tu la yang patut risaukan diri dia. Eh, aku bukannya nak mengutuk orang. Silap silap, aku jadi macam dia. Sebab taknak buat dia kecik hati, aku diam je. Biar aku je yang sakit hati. Dia soal bukannya dengan nada yang friendly, tu yang korang kena tau. Grrr




Last but not least, kita kena jaga mood kita. Haha, yang ni kelakar kot. HAHA. Dulu pun, aku selalu marah marah. Bila marah orang lain, aku marah orang lain sekali. Since taknak orang lain yang tak buat salah, but kena marah dengan kita terasa, aku pun try la berubah. Slowly. Jangan sebab nila setitik, rosak susu sebelanga. Jangan sebab sorang je yang buat kita marah, kita marah orang lain sekali.




Lepas taknak marah marah orang lain, aku guna method lain pulak. Aku guna method, "diam bila tengah marah". Itu, kinda berhasil. Bila kita marah, kita avoid daripada bercakap, kita takkan marah orang lain sekali. Tapi after that aku sedar, aku diam tapi muka masam mencuka. Do you think people will like it? Do you think being like that is a good scene? NO. And now, bila marah cuba kita istighfar. Alhamdulillah, sekejap je kita boleh okay balik. HAHA. Serius. Takkan la bila orang cakap dengan aku, aku buat kayu je. Orang lain pun tension sama. Mood orang lain pun terus hilang. At least jawab, 'yes', 'no'. Enough even satu word je.


Again, if aku ni sangat poyos with my words above, aku mintak maaf. Okay? Jangan terasa. HAHA. Semua situasi yang jadi dekat aku. Apa salahnya kita buat lawak untuk buat orang lain happy? So, peace and chill!



Oh, yes. Congrats to Sunggyu baby! He graduated from Daekyung University! Yayy! Nice kan, satu group study sama sama dekat universiti yang sama? Haha. Not only Gyu baby graduated from the university, but Dongwoo, Hoya, Sungyeol and Myungsoo too. Haha. But only Gyu, Sungyeol and Myungsoo je yang attend majlis tu dua or tiga hari lepas since Dongwoo and Hoya busy dengan schedule diorang! Congrats to my men! Heheh. I google-d all the photos. And Infinite's members' photos credit are stated on the photos. If nak baca novel, singgah blog aku - SINI ! Yayyy!



Are you that happy? Haha. Congrats. Yang blur tu, Yeolie. ^^


 

Left to right - Gyu, Yeolie, L ^^

No comments: