Boys And Girls

Tuesday 5 February 2013

Jiran Dia Handsome, Saya Bila Lagi? xD

Assalamualaikum!

HAHA. i'm back! Actually taktau nak update apa. But i don't wanna let this blog sunyi sepi. There's a lot of silent readers out there. Menanti cerita terbaru aku. kahkahkahkah! kau ingat kau artis? HAHA. Oh ya! Ada benda la nak story! Hihik ;)


Tiba tiba lupa aku nak share apa. HAHA. Hilang ingatan sekejap. Anyway right now aku cuba catch up dengan drama drama korea as best as possible. Right now aku tengah tengok FLOWER BOYS NEXT DOOR. Memang best gila even though aku dengar cerita rating cerita tu sangat sangat low. Tak apa. Still ramai yang tengok cerita ni. Pelakon : Park Shin Hye as Go Dok Mi. Yoon Si Yoon - Enrique Geum. Enrique ni memang aku punya favorite character. kim Ji Hoon as Oh Jin Rak / Oh Jae Won. Park Soo Jin as Cha Do Hwi. Nyampah aku! HAHAHA. Ada la ramai lagi. Ada sorang mamat Jepun. Ada kawan kepada Oh Jin Rak. And also sepupu Enrique. Semuanya jiran tetangga Gok Dok Mi. HAHA. Best gila sebab macam macam hal jadi sejak si Go Dok Mi mula bergaul dengan orang luar. Aku bagi sinopsis dari Wiki yang aku translate tau!





 

Go Dok Mi (dalam bahasa korea bermaksud "lonely pretty") adalah seorang gadis yang sangat pemalu, editor, menolak untukeluar daripada rumahnya mahupun berinteraksi dengan orang lain seboleh mungkin. Setiap pagi, dia menerima sekotak susu yang ditampal dengan sekeping nota. Setiap hari, dengan menggunakan sepasang teropong berwarna kuning, dia akan melihat ke arah rumah jirannya yang berada di seberang jalan, Han Tae Joon secara senyap senyap apabila Han Tae Joon melakukan rutin hariannya sebelum bergerake tempat kerjanya. 


kali terakhir Go Dok Mi berada di luar adalah semasa musim luruh di sebuah taman dan haritu jugalah dia mengalamjatuh cinta pandang pertama apabila terpandangkan Han Tae Joon. Dia kemudiannya mengikut Han Tae Joon dan ternampak lelakitu mengambil seekor anak anjing terbiar. Pulang sahaja ke rumah, Go Dok Mi berdiri di tingkap rumahnya sebelum menanangkap bayang Han Tae Joon yang sedang berada di dalam rumahnya, berhadapan dengan rumahnya. Dia percaya itu semua takdir.

Seorang pelukis di webtoon, Oh Jin Rak tinggal di apartment yang sama dengan Go Dok Mi. Dia dan rakannya Oh Dong Hoon baru sahaja menyiapkan sebuah webtoon mereka, Zombie Soccer namun tidak terpilih kerana dikatakan menciplak game Enrique Geum. Oh Jin Rak mula mereka webtoon yang lain demi memujuk editornyakim Seul Gie - sebuah kisah mengenai seorang gadis yang terperangkap di dalam apartmentnya dan bagaimana seorang jirannya mencuba untuk membawa dia keluar ke dunia realiti.. dan bertajuk "Flower Boy Next Door". 

Enrique Geum yang baru tiba di Seoul dari Spain mengatakan tujuannya pulang ke Seoul adalah kerana 'cupid arrow'. Walaupun Enrique menyimpan perasaan terhadap sahabatnya Yoon Seo Yong, Seo Young menyukai sepupu Enrique, Han Tae Joon. Maka, dia ingin memainkan peranan sebagai cupid untumenyatukan mereka berdua. 

Semasa Enrique tinggal bersama dengan Han Tae Joon, dia dapat menangkap Go Dok Mi yang sedang mengintai Han Tae Joon. Hari yang sama, seorang jejaka dari Jepun, Watanabe Ryu berpindah masuke apartment yang sama dengan Go Dok Mi. Berhadapan dengan rumah Go Dok Mi. Hadirnya lelaki lelaki tersebut, hidup Go Dok Mi yang teratur dan sendiri mula tunggang terbalik!


 


HAHA. So how? Do you like the synopsis? Truthfully, bagi aku cerita ni best. You knowkinda dramatic. Go Dok Mi someone yang senyap. But soon she has to coupe with those guys yang kelakar, talkative and of course la flower boys. Hey, bukan mat bunga la. Maksudnya those guys sangat handsome sampai dibandingkan dengan bunga. HAHA. And bila tengok cerita ni, aku rasa macam tengok movie. kenapa nak bersembunyi walhal bukan kita yang bersalah? kenapa nak hukum diri sendiri atas salah orang lain? Tu yang aku fikir masa tengok cerita ni. But soon, aku rasa macam dekat dengan Go Dok Mi and started to understand her feelings. Absorbed dalam cerita tu! HAHA




"How timid and delicate unrequited love is?
Even though unrequited love finds its own way in..
its a love that gets trapped inside, unable to find an exit.
Even though im the one who started it..
without knowing a thing, if he leaves my sight one day..
its a love that ends vain without it ever having a purpose.
Never ever even having had the chance to bud or bloom any flowers..
a love that can never bear fruit..
like a seed left forgotten.
That is.. unrequited love."
- Full credits to Flower Boys Next Door the premiere, the first episode.


And hari ni episod ke 10 pulak. Almost nak habis. Semuanya 16 episod. Stay tune on TVN channel. Monday and Tuesday, 10 PM Malaysia time ^^ Okay la. HAHA. Till we meet again, take care! ;) Assalamualaikum.



Nota kaki beruang aku - sorry you olls. i olls punya keyboard ik8, rosak. Have to copy paste. Sebab tu huruf huruf tersebut gua tak buat capital letters. HAHA. Sorry semua! xD

No comments: