Boys And Girls

Wednesday 9 May 2012

Can't Make The Same Memories Again

Peace be with you.


Hi! I've something to share with you guys. Check this out.


On December 2008 until March of 2009, I'm having my National Service. Program Latihan Khidmat Negara atau pun lebih dikenali dengan nama PLKN. Rasanya, I've shared permulaan PLKN sebelum ni. Cuba cari dekat archive. Okay. On Saturday, we'll have family meeting. Kiranya, ahli keluarga or penjaga pelatih pelatih akan datang ke kem tu. Pelatih pelatih pulak kena bertugas jaga kem and jadi announcer. Family datang, so announcers kena panggil pelatih yang berkenaan la. Sometimes, kita tak tau family kita sampai pukul berapa. Family yang datang tu pulak kena isi borang dulu before jumpa dengan anak anak. 


Aku jadi guard masa turn company aku bertugas. Delta. Masa giliran company aku, time tu baru lepas Chinese New Year. Aku tolong la parents and pelatih bawak barang barang masuk dorm. Nasib aku dengan kawan kawan aku baik. Sebab.. kitorang dapat few buckets of tangerines, mandarins!! hahaha. Dari saiz kecik sampai la sebesar besarnya. Perasaan masa tu, awesome! Hahahahaha..


Bukan tu objektif aku hari ni. hahaha. Sebenarnya, pasal announcers tu. Korang tau, masa tu la lagu dimainkan. hehehe. Announcers will play any songs till masa melawat habis. So, aku nak share kan lagu lagu tu dekat sini. haha. Bukan lan semua. Just part of them. Sampai sekarang la aku still dengar lagu lagu tu. I can keep the memories, I can bring it anywhere, I can keep playing it, but I can't making them again. Oh, I miss those moments. And I will always praying so that I just can make sweet memories only.  Let's playing the memories in those songs. I can feel the memories. :) Ah, one more thing. Lagu Aiman - Cinta Terakhir tu selalu dimainkan time bulan puasa 2010. So, aku selalu dengar lagu tu and aku ingat masa masa tu. Balik kelas, penat penat. Then pergi bazar Ramadhan. Rindu Ramadhan. Tak sabar.

Okay, here are the songs. 







Ada banyak lagi, tapi aku malas nak taip. Aku harap sangat tak ada kekejaman dalam dunia ni. Kita semua akan balik pada Allah SWT. So, jangan kita buat jahat pada orang lain. Aku dengar ada baby kena dera,  then sebarkan video tu. Aku tak nak tengok pun. Biar Allah je yang balas semua tu. Aku pun tahu rasa sedih bila tengok benda benda macam tu. Mesti baby tu sakit. Kejamnya. Mintak dijauhkan dari buat benda benda macam tu. Ya Allah, lindungilah kami. Jauhkanlah kami dari azabMU. Janganlah KAU palingkan hati kami. Amin..


Okey semua. Got to go. Take care semua. Semoga berada dalam rahmatNYA. Amin.. Assalamualaikum..

No comments: