Boys And Girls

Monday 7 May 2012

Rooftop Prince

Assalamualaikum~


Haiiiiiii! Selamat pagi! hehehe.. KL nampak cerah hari ni, after hujan sejak subuh tadi. Tempat korang macam mana? Aku nak update blog even though aku tau korang semua paham yang aku rasa malas nak update. Kalau rajin, satu hari tu mesti aku update dua or tiga entry. Kannnn? Hahahaha.. harapan! Takde maknanya aku nak update banyak banyak. Takde cerita nak share dengan korang. Takkanlah nak cerita pasal Si Luncai yang terjun dengan labu labunya, kisah semut dengan belalang, ataupun arnab dengan kura kura yang buat pertandingan lumba lari? Hahaha.. korang semua dah tau kan, macam mana ceritanya? So, aku simpan cerita tu untuk budak budak kecik je. Ada paham? :D


Apa eh nak story? Biar aku fikir dulu. *Saraf saraf dah mula berfungsi* hahahaa.. Oh! I got something to share! Haaa.. aku tengok drama Korea! *balik balik Korea.* Alaaaa.. biarla. -,- Putera Lee Gak! Prince Lee Gak! 이각 왕자님 *Lee Gak wangja-nim*!!!! hahahaha.. Tajuk drama ni, Rooftop Prince. Aku suka sangat! Best!! Aku bagi sikit sinopsis sikit eh?


Dramawiki's. The drama's poster. Hahaha. Tengok baju diorang. :P


300 tahun yang lepas, isteri Putera Lee Gak meninggal dunia dalam tasik di istana. Somehow, Lee Gak dengan tiga orang pengikut dia, Song Man Bo the Royal Librarian, Do Chi San sida sida istana and pengawal peribadi dia, Woo Yoong Sul tercampak ke Seoul pada masa sekarang, 2012. Zaman sekarang, 2012, ada sorang lelaki yang seiras dengan Lee Gak, Yong Tae Young, yang merupakan pewaris sebuah syarikat terkenal. Yong Tae Young jatuh cinta pandang pertama pada watak utama perempuan, *Park Ha*. Lepas tu Tae Young terjatuh dalam laut , but sebelum tu dia ada lukis gambar Park Ha, since dia seorang artist, pelukis. Ironically, Lee Gak and his men jatuh dalam rumah bumbung Park Ha. And since then, banyak benda yang berlaku pada diorang semua. Unexpectedly.


So, kalau nak tengok, bolehlah tengok dekat saluran SBS, 10:55 pm, setiap Rabu and Khamis. Sekarang dah sampai episod 14. Cerita ni buat aku ketagihan. Hahaha. Dah lama aku tak tengok drama Korea sampai jadi macam ni. Kalau nak tengok online pun boleh. Tanya je aku. Then aku bagi link. This is one of the best dramas ever. Still, Yoochun is the best! xx Love him! Gambar gambar dekat bawah ni aku buat screen capture, then aku cantumkan. And buat animated gif. :)






Okay, going to watch Lima Rencah Lima Rasa. TV3, 1130. hehehee.. cepat, cepat! Tema, coklat! Till we meet again, assalamualaikum. Take care. :)

No comments: