Boys And Girls

Thursday 10 May 2012

Terima Kasih Cikgu I

Assalamualaikum, peace upon you guys.


Taknak tanya khabar semua, sebab aku wish korang sentiasa sihat sihat and berada dalam lingkaran rahmatNYA. Okay, kurang dari seminggu je kita akan sambut Hari Guru, kannnn? So, aku akan update blog ni dengan cerita cerita cikgu aku. But, aku akan gunakan nama mata pelajaran cikgu tu, such as Physics, Maths, English. Bukan apa. Tak semua tau kewujudan blog aku ni. Kang letak nama cikgu tu kang, orang search, jumpa lak. Kan dah heboh. Biarlah orang kenal aku dengan RNRK. Ye takkkkk? :P Yang dah tau tu, nothing to say la. Haha. Oh, satu lagi. Orang Islam tak baik sambut Hari Ibu, kan? Actually, setiap hari pun hari untuk ibu. :)


For the starter, aku nak cerita kisah ni,


"As~sala~mualaikum~ cikgu!"
Mesti korang pernah bagi salam macam tu, kan? Ni masa aku sekolah menengah. And aku tau, mesti ada jugak yang tak bagi salam macam tu. Hahaha. Enam tambah tiga. Lebih lapan tahun jugak la aku bagi salam macam tu. Or, "good~ mor~ning sir/teacher!" Sampai la aku masuk tingkatan empat, cikgu aku marah. Aku ingat lagi, dia tak bagi kitorang bagi salam macam tu. 


"Stop saying it that way. Go straight! Assalamualaikum, cikgu!! Or good morning sir/teacher!!" - Cikgu Fizik.



♥ Physics. Oh, anyway. Kalau tak center, sorry. Buat sendiri la katakan. Hahaha. 


Since cikgu tu garang sangat, kitorang ikut jela apa dia suruh tu. Kecut perut time dia masuk kelas. Sumpah, aku tak tipu. Kadang kadang, before dia masuk semua kelam kabut ke toilet. Sekolah aku pentingkan disiplin. Ada kad kebenaran keluar kelas yang ketua kelas or assistant yang kena pegang. Bergilir gilir la ke toilet. Aku tak boleh lari dari rasa takut. Rasa nak nangis pun ada. Tapi, saja buat buat cool. Mesti korang dapat bayangkan, kan? Scary, freaking horror. Hahaha. And itulah kali pertama dalam hidup aku. Aku dapat markah 10. Ini bukan gurauan. hahaha. Punyalah takut. Teruk sangat tu. Jantung asyik berdegup kencang je. Sobs. Scary kan? ;( But rasa bergaya habis bila bagi salam dengan straight tu. hahahaha!! :P



Hahaha. Paint je derrr~


Tapi, bila dah masuk tengah tahun, aku dah boleh get off daripada rasa takut tu. Alhamdulillah. So, bagi aku,  personally, segarang mana cikgu tu, dia suka marah marah, dia tetap seorang insan yang pernah curahkan ilmu dia pada kita. Even ilmu yang dia curahkan tu just sebesar zarah sekalipun, dia masih seorang guru. Dia cuma nak anak murid dia berjaya, that's all. So that he/she can be proud of you. So, I'm taking this opportunity to say thanks to him. Even though he's a strict teacher, I could still remember what does he taught me. So, thank you, thank you and thank you. Saya doakan Sir sentiasa sihat and selalu dirahmati Allah SWT.


So, I'll be back by tomorrow. With other stories, other teachers. InsyaAllah. Thanks for reading. Cikgu is the best, isn't them? Assalamualaikum.

No comments: