Boys And Girls

Wednesday 23 May 2012

Oh My Laptop! Oh My Lips! Oh My Prince!

Assalamualaikum~


Hey semua orang! Selamat pagi. Sihat? Hohoho~ Okay, I'm going to make thousands words today. It is just normal things to be shared. Hmmm..


First of all, about my marathon. Entry-rathon *marathon* for Teachers' Day. Sorry sangat sangat. Lappy aku rosak. Adalah about a week. Bukan rosak, actually. I need to send it to the doctor. Crashed! The programs, browsers problems, missing files and those kind of malwares, spywares and other malicious softwares. Everything = problems. So, tak boleh nak bukak. I don't have the original antivirus. So, that's why kena hantar ke technician. Now, aku berpuas hati dengan setup and semua benda pasal lappy aku ni since ada banyak softwares berguna and that's makes my Boom looks so boom!! Hahahaha. Boom ni aku bagi nama dekat lappy aku. Elehhh.. lappy buruk je. -,- Most of all, terima kasih dekat Encik Technician, kawan kakak aku. :) Terima kasih banyak. And payment pun, credits pada kakak aku! Weehoo! Alhamdulillah. Hehehe :D


Second, I wanna share something with girls. Okay, bukan benda serius pun. Aku ada kawan kawan yang selalu tanya bout lip balm yang aku selalu pakai. Aku bukan la makeup hunter or makeup prodigy neither fanatik dengan alat solek ni. Hunter? Hahaha. Ingat apa? Beastly ke? Hehehe~ ^^ Aku just ada basic je. Okay, okay. Honestly, basic je aku pakai. Hari biasa mana pakai maskara maskara or eyeliners segala. Haha. Nak pergi mana pun. Kalau keluar pun, basic jela. Err.. kalau penting, baru aku rajin sikit nak conteng conteng or calit calit dekat muka ni. Haha. Jerawat! Aku ni careless kadang kadang. 


Back to the topic tadi, pasal lip balms. Actually, I'm having a dry lips problem. I can't stay in a long time dekat tempat panas or berhawa dingin. If not, my lips would bleeding due to the dryness kan. Haaa.. Now, nampak la macam mana pentingnya lip balm untuk aku. Bukan mengada ngada. I'm telling you the truth. So, I need to carry the lip cares tu kemana je. I'm using Lip Ice, Nivea, Maybelline and once I'm using one of the Body Shop's lip balms. Haa.. nak cari balik dekat Body Shop. Sometimes, I'll apply Vaseline on my dry lips. Semua bagus. Aku suka. But ada something yang aku baru discover. Nak tau apa? Silky Girl's! Hahahaha. Silky Lips Magic Pink Lip Balm. 


Alkisahnya, produk ni keluar last year kalau tak silap aku. Iklan Juliana Evans tu. Hahaha. Aku tak pernah jumpa lagi. Dekat rumah aku ni takde Watson or Guardian. Ada tu ada. Tapi kalau jalan tu, dalam dua puluh minit ke setengah jam, baru jumpa Guardian. Malas la. Aku pergi pharmacy je. Jalan kaki tak sampai lima minit. Hihiks~ So, aku nak bagitau kat korang, I love this lip balm. I'm using the colorless lip balms and with colors. Maybelline, Nivea and Lip Ice, colorless and with colors. I do love those brands, but there's something that I love about this Silky Lips Magic Pink ni. Nak tau kenapa?


Just like Lip Ice, this lip balm has a colorless stick. But once you applied the lip balm to your lips, those colorless lip balms will become sheer. To soft pink, pink etc. Dah bertahun aku guna Lip Ice and aku still guna. Based on what they said, Lip Ice Sheer Color Lip Balm akan ikut kandungan darah kita. Aku tak tau sangat. Sebab, once aku pakai, the color terang sangat. Sampai people misunderstood, saying I'm using lipstick. Mungkin betul sebab kaler bibir kakak aku tak jadi pink macam aku. Tapi, Magic Pink ni memang magik! Seriously. Jadi soft pink or baby pink. Nampak natural, makes your lips look smooth and most of all, nampak moist. Lembap. Ada mint lagi eh. Hahaha.  Bagi aku, best. Aku bukan anak orang kaya yang beli jenama mahal mahal okey. Ni murah je. Tak sampai dua puluh ringgit. Tolak sepuluh lagi. Haha. Murah kan? 


Lastly, aku ketagihan nak tengok The Prince of Tennis. Dah habis 168 episod aku tengok. Belum habis chapter lagi tu. Tapi tu je yang aku simpan dalam Boom ni. Takde dah, Actually ada, tapi dah delete. Dah delete, baru nak tengok. Tah pape. Sian aku. ;( National Tournament and US Open pulak tu yang takde. Nyampah betul. Nak tengok. Mesti ohsem. Eh, awesome. Kalau sesiapa ada semua chapters, share kan la eh? Aku nak tengok sangat. My most favorite anime. Zaman kecik kecik dulu. Aku suka tengok cerita camtu. Slam Dunk, Captain Tsubasa. Hahaha. Aku pun taktau la kenapa. Hehehe.. ;)


Before aku signing out, aku nak bagitau korang, aku sedih. Minggu ni episod akhir Rooftop Prince. Lepas ni takde dah. Huwaaaa! Kesedihan. Nak Park Yuchun. Hmmmm~ ;( Eh, bukan. Bukan. Nak TENGOK Park Yuchun. Hahaha. Kalau korang nak tau, aku dah berpaling arah balik. Aku suka gila dekat Yuchun. Sejak aku tengok You're My Miracle. Lagu. Among them, honestly, I like him the most. Entahlah. Suka sangat wehhh.. But Jaejoong is still my ideal type. Sebabnya, dia pandai masak and suka kemas rumah. Tihtihtihtih~~ :DDDDD


Okeyla. Dah panjang berjela dah ni. Boleh buat jala ikan ni. hahaha. Jala itik? Pun boleh. Alaaa.. esok aku ada hal la. Kena keluar pulak. Hmm.. tapi still belum tidur. Teruk! Haha. Okey, aku nak jalan jalan dekat sawang *web* dulu. Takde gambar, Mak Jemah. Maafkan I. Hahaha. Okay then, assalamualaikum and have a nice week ahead. :)

No comments: