Boys And Girls

Thursday 5 July 2012

I'm Singin' My Blues ~

Assalamualaikum ~


Selamat pagi beauties! Muahahaha.. Sihat ke? Apakah perkhabaran yang datuk datuk sekalian bawa? Ah, I miss this moments. When I can talk with that kind of speech. hehee..


Lama tak update blog comel ni. Bersawang dah. Penat aku buang sawang, sarang labah labah tadi. Huwahhh! Kalau letak towel ni, sure peluh aku macam tuala yang baru dibasuh. Dahsyat kan? Aku tauuu.. hahahaha. Aku pun rindu korang jugak. 


Screen captured or what? Oh no, I took it using my phone. During YG On Air. :D


Hari ni aku agak gembira. No, sangat gembira. I'm singin' my blues ~ haha. Takde la suka mana pun. Korang ingat tak entry aku fasal Seoul Summer Sale dakat SINI? Bagus, bagus. Kalau belum baca, pergi baca cepat. Ngehngehngeh ~ aku masuk online contests yang ditaja tu. Ada dua contest aku join. Teka nama duta Seoul Summer Sale 2012 and My Favorite Cosmetics Brand. Teka nama duta tu hadiah dia cool gila. Yang aku ingat, baucer iTunes *baucer or kad*, Kpop CDs and Etude House Cosmetic. Yang paling best, tiket penerbangan ke Korea. Pergi balik! Favorite cosmetics tu, hadiahnya produk Etude House, The Face Shop and 3 set of Espoir fragrances. Aku tengok untuk teka ambassador tu, tak ada pun nama aku. Hampa. Terus tak bukak. Hahaha..


Tiba tiba last night aku bukak email. Terkejut gila bila tengok ada Seoul Summer Sale hantar email. 2nd contest winners! Dengan rasa gelabah, aku pun bukak email. Berdegup laju jantung aku. Lepas tu perkataan pertama yang aku nampak, "CONGRATULATIONS!" hahahahhahaa! Yayyyy! Alhamdulillah. Aku dapat salah satu produk kosmetik tu. Sebenarnya, dekat sini pun ada semua tu. Tapi benda ni semua free. Just give your answer that what they want, lepas tu tunggu. Berbaloi kot! Kalau beli sendiri, dalam seratus lebih. Tak ke okey tu? Ada orang bagi free free je. Aku bersyukur sangat. Disebabkan ramai sangat yang hantar penyertaan, diorang main select je nama. And yang paling syok, contest ni bertaraf international. Aku bertuah sebab dapat. Why not kita cuba? HAHA. So happy!


Kalau korang nak cuba *Korean brands biasanya sesuai untuk unisex*, lelaki dan perempuan boleh la ke laman web Seoul Summer Sale 2012, cuba sendiri. Mungkin korang yang layak menang. Siapa tahu? Setiap produk tu perlukan 20 orang pemenang. Semuanya 60 orang. Lepas ni ada lagi contest ni. Komen je fasal barang kosmetik dari Korea. Aku tak dapat hadiah yang aku nak tu, tapi aku dapat yang lain. Aku tak kisah pun. Aku lagi suka. Sebab ada something yang aku nak. So, thanks to Seoul Summer Sale for selecting me as the winner! ^^ 


Lagi satu event, cuba berbelanja dekat Korea sekurang kurangnya 100,000 Won, bersamaan dengan RM280.00. Itu pun kalau korang ke Korea la.. haha. Lepas tu bayar guna China Union Pay card, then snap gambar receipt barang barang yang korang beli, upload dekat website Seoul Summer Sale. Hadiah, 2 tiket untuk 2 pemenang ke South Korea, Super Junior's album *Acha* yang ada autograph SuJu, The Face Shop Sseal : Escargot SET untuk 10 pemenang, $15 iTune cards untuk 20 pemenang. So, kalau korang dah ke Korea sebelum 29 Julai, cepat hantar penyertaan! Siapa tahu kalau korang yang dapat tiket penerbangan tu! :D



The second story, I wanna tell you my new hobby. Korang tahu tak Big Bang? Bukannya filem atau drama, tapi Kpop group. Diorang ni sangat famous. Macam biasa, minat aku terarah pada South Korean artists. And most of all, I love Kang Daesung so much! Really! Dah lama aku suka Big Bang, tapi takde la segila sekarang ni. Aku start falling for Daesung masa tengok Big Bang dalam Infinity Challenge 2011. Aku memang suka lelaki yang berambut macam dia masa promosi Tonight last year. Dah la dia asyik flip kan rambut dia. Hahaha! Sebab tu la aku TERsuka dekat dia. Tapi, sebab tak sengaja ni la yang buat aku semakin suka dekat Big Bang. Suka Daesung, GD, TOP, Taeyang and Seungri. I heard they're going to Malaysia! Must be there! 


Album baru diorang yang keluar Mac lepas memang cool habis. The best! Blue, Bad Boy, Love Dust, Ain't No Fun, Fantastic Baby and Wings *Daesung's solo* really catching my heart. Their mini album, the sequel of Alive, Still Alive. Dalam Still Alive, ada lagu Monster, Still Alive, Ego dengan Feeling. Kalau tak silap aku la. Aku follow Monster je dalam Still Alive. MV Monster tu agak pelik, but ceritanya fasal boyfriend girlfriend je. ^^ Tapi lagu lagu ni bagi aku banyak inspirasi. Ear catching! Haha. Suka tengok Daesung. Makin lama, makin handsome. I love you, man!

Top to bottom; Daesung <3, Taeyang, G Dragon, TOP and Seungri. ^^ Cr : Google

He is Kang Daesung! :) Cr : Google

From left to right; TOP, Seungri, Taeyang, Daesung and GD. Alive 2012! :D Cr : Google


Lagi satu, kisah Power Rangers. Korang tau kan, aku ni beria ia nak tengok Power Rangers tapi taktau time bila disiarkan. Last week, dapat jugak aku tengok. Best gila! HAHA. Power Rangers Samurai, TV2, pukul enam petang setiap Sabtu. Aku nak tolong orang yang seangkatan dengan aku. Nak tengok, tapi taktau bila on air. So, aku tolong laa.. :D


Oh, ada satu lagi! Tahu tak The King Of Kpop *orang kata laa, bukan aku*, dah buat comeback? Nak tau siapa? Super Junior. Album diorang bernama 6 Jib. Nak tau apa maksud 6 jib ni? Maksudnya 6th album. Jib tu album. Ini album keenam Super Junior. Believe me, those songs really refreshing. Cubalah dengar! Then you'll like it. Good luck to Super Junior. Without them, I might still doesn't know what is Kpop. :P Listen to their track, Sexy Free & Single. :D




Okey laa.. aku wish good luck untuk korang yang nak masuk contest yang dibuat Seoul Summer Sale tu. Malam semalam Nisfu Syaaban. Aku harap segalanya baik baik untuk tahun berikutnya. InsyaAllah. See ya soon guys, insyaAllah. Assalamualaikum. ^^

No comments: